Jacoby – mitenki

18Gru07

darmowy wzór na robione na drutach mitenki

rozmiar uniwersalny

WYMIARY
obwód: 15 cm
długość: 17,5 cm
uwaga: mitenka jest rozciągliwa i powinna pasować na wszystkie rozmiary od S do XL

MATERIAŁY
1 motek włóczki o zbliżonych parametrach:
420 m / 100 g
druty 2,75 mm
próbka: 30 o. x 41 rz. = 10×10 cm

4 dbk nr 2 lub takie, z których powstanie odpowiednia próbka

2 markery

PRÓBKA
30 o. x 41 rz. = 10×10 cm ściegiem pończoszniczym

MITENKA
Nabierz 60 oczek na dbk, rozdziel oczka po równo na 3 druty [20 na każdym] i połącz robótkę, uważając, by nie skręcić oczek. Wm na początku rzędu. Przerób ściegiem ściągaczowym [2p, 2l] 7,5cm.

kciuk
1. 1 no, 2p, 1 no, wm, 2l, *2p, 2l* do końca [62 oczka].
2. p4, 2l, *2p, 2l* do końca.
3. i 4. Powtórz rząd 2.
5. 1 no, 4p, 1 no, przełóż m, 2l, *2p, 2l* do końca [64 oczka].
6. 6p, 2l, *2p, 2l* do końca.
7. i 8. Powtórz rząd 6.

Kontynuuj w ten sposób tak, aby zwiększać liczbę oczek o 2 co 4 rząd i przerabiając resztę oczek między markerami ściegiem pończoszniczym, a pozostałe oczka ściegiem ściągaczowym aż między markerami będziesz mieć 14 oczek [72 oczka].

następny rząd: 2p, [2l, 2p] x3, przełóż m, 2l, *2p, 2l* do końca. Powtórz ten rząd jeszcze 2 razy.
otwarcie kciuka, następny rząd: zakończ 14 oczek, przełóż m, przerób ściegiem ściągaczowym do końca [58 oczek].
kolejny rząd: nabierz 2 oczka, przerób ściegiem ściągaczowym do końca [60 oczek].
Przerabiaj ściegiem [2p, 2l] aż robótka osiągnie całkowitą długość 17,5 cm.
Zakończ luźno w ściegu ściągaczowym.

źródło: berocco.com



9 Responses to “Jacoby – mitenki”

  1. Z nieba mi spadł ten opis schematu 🙂 Niedawno temu zaczęłam swoje druciane zmagania- na koncie czapka, wzięłam się za ten model mitenek wg angielskojęzycznego schematu i motałam się motałam, nie wiedząc, czy dobrze wszystko rozumiem. Zatem to tłumaczenie to dla mnie wielka pomoc! Dziękuję!!!

  2. 2 Anonim

    hej hej może mnie ktoś oświecić co to jest marker?będę wdzięczna

  3. 3 Maria

    Yyy, a można by trochę bardziej po polsku? Przerażają mnie te fachowe skróty :/

    • 4 Mel

      Proszę bardzo. Nabierz oczka na druty pończosznicze (albo druty na żyłce, ja preferuję te drugie 😉 ) Włóż „m” (marker – ja używam agrawek albo kółeczek ze zbiorczych opakowań po CD), przerób ściegiem ściągaczowym 2p (2 oczka prawe) 2l (2 oczka lewe).
      Objaśnienia dalszych skrótów 1no – 1 nowe oczko
      wm – włóż marker
      * 2p, 2l* – powtarzaj wzór między gwiazdkami
      przełóż m – przełóż marker

      Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne. 🙂

  4. Hmmm

    Ten motek na jedną sztukę wystarczy, czy na parę?

  5. 6 niewiedząca

    jak się łączy? jak się wstawia marker?

  6. 7 Anonim

    GENIALNA stronka! żadna z książek nt.drutów nie dała mi tyle wiedzy. Serdeczne podziękowania

  7. Superb blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own website soon but I’m a little lost
    on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress
    or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally overwhelmed .. Any recommendations? Thanks a lot!

  8. czyli nie ważne jak kto się uczesze owe i tak ogół jest modne- ano i ano powinno stanowić!
    już mam dosyć tych durnot co jest modne natomiast
    co nie, niech iks się czesze kiedy chce i ubiera jak potrzebuje i koniec z durnym gadaniem o modzie!
    !!!!!!!!!!!

    Tenże „rybi ogon” owe jak dla nam jest podwinięty
    u dołu spód rzadki kłos.

    Co więcej kłosa robi się z trzech fragmentu, nie z dwóch (jak
    wydaje się napisane w instrukcji) – i widzisz bodaj, że pierwotnie zamiar Snobki był całkiem drugi.

    Na unieważnieniu też widać trzech splecione
    pasma.

    fajny artykuł, super ze wszelkie zdjecia sa na jednej stronie a
    nie powinno się naciskac kazdego rozdzielnie zeby odkrawa zobaczyc.
    Fryzury ekskluzywne, niestety wewnątrz pierona nie
    umiem robic kłosów oraz warkoczy francuskich, tudzież ano pieknie
    wygladaja..: (

    Ha! z tej właśnie okazji, ze jestem właścicielką
    długaśnych włosów natychmiast od paru sezonów te wszelkie
    plecionki stosuję dla”urozmaicenia”fryzury:
    )i myslałam, że jestem orginalna: )-fajna opcja na rzecz rozpuszczonych
    włosów

    posiadam pytanie co uczynić żeby czupryna się prawidłowiej
    kręciły niestety w ciągu każdym razem jak kręcę na
    wałki kędziory i je potem zdejmę następstwo skręcania jest chorowity.
    Może wszcznę używa kosmetyków do włosów kręconych.

    ..

    Dziewek, kobiety azaliż Wy nie widzicie, iż te kłaki – po prostownicy – są
    paskudne, bo popalone, zniszczone, wyglądają na Waszych głowach, gdy
    snopek słomy. Obserwuję natomiast widzę to istotnie na
    ulicy, gdy i w JEDENASTA MUZA; absolutnie, jak spośród tymi maskami po
    plastyce.

    Ja pozostaję pod ręką fryzurze „bob” znalazłam idealny
    salon PureDiamond oraz jestem bardzo nasycona ze swego wyglądu, bodaj pierwszy raz od czasu x
    terminu: D


Dodaj komentarz