węzeł początkowy

23Sty08

lub inaczej: inteligentna pętelka

zaczynać nabieranie oczek na druty można na wiele sposób.
moja babcia nauczyła mnie metody najprostszej [zobacz: video]. polega ona na tym, że na drucie wiążemy najzwyklejszy w świecie podwójny supeł. nie muszę chyba pisać, czym kończy się ewentualna próba użycia tego fragmentu włóczki po raz drugi, kiedy np. okaże się, że nabrana liczba oczek jest zbyt mała, zbyt duża lub też w ogóle szlag nas trafił i chcemy spruć to całe dziadostwo do ostatniego oczka? oczywiście, supeł zazwyczaj zaciska się tak mocno, że włóczkę trzeba obciąć razem z nim i tracimy fragment cennego surowca! [czytaj: włóczki].
jeśli jesteś początkująca/y, to pewnie będziesz pruć, pruć, pruć.. i obcinać włóczkę po kawałku, aż zostanie Ci z niej smutne 20 cm, dlatego nie polecam zwykłych supłów [mimo że sama długo je stosowałam].

druga [nieco mądrzejsza] metoda opiera się o samą technikę nabierania oczek [zobacz: video]. nie lubię jej, ale nie mam też wobec niej żadnych konkretnych zarzutów. jest dobra.

jednak inteligentna pętelka [patrz: video na początku artykułu] przebija wszystkie inne metody. nie marnuje się dzięki niej włóczki nie tylko z powodu nazbyt trwałych supłów, ale również dlatego, że nie jest konieczne pozostawianie długiej nici, która zawsze i tak okazuje się być za krótka lub właśnie złośliwie – dużo za długa, przez co znów marnujemy nasz surowiec. ten rodzaj węzła wymaga krótkiego ogonka, ponieważ oczka nabieramy tylko z pracującej włóczki. użyjemy jej dokładnie tyle, ile będziemy potrzebować i nic się nie zmarnuje.
wiązanie węzła wymaga kilku prób, trzeba chwilę potrenować, ale warto to zrobić, by nigdy więcej nie wracać do obcinania supłów.

a kiedy dobrze zaczynamy, to i dalej musi być dobrze, więc.. powodzenia😀



2 Responses to “węzeł początkowy”

  1. Mnie robić na drutach uczy babcia, w niedziele była pierwsza lekcja. Nauczyłam się początku lecz już zapomniałam i gdy chciałam zacząć od nowa byłam zielona. Dzięki Twojej stronie sobie przypomniałam i mogę zacząć znowu się „wyrabiać”😉

    Ewelina, 15 lat

  2. 2 kozieradka

    Bardzo dziękuje, wszystko widać🙂


Skomentuj

